grzech ciężki czy lekki?

Niedzielna Msza święta a grzech śmiertelny

Wszyscy księża z jakimi do tej pory rozmawiałem jednoznacznie stwierdzili, że opuszczenie niedzielnej Mszy św. (w sposób świadomy i dobrowolny) jest grzechem ciężkim. Czy do kogoś z Was to dotarło??? Jeżeli opuścisz mszę św. w niedzielę to, według tego co powiedzieli mi księża, grozi Ci za to POTĘPIENIE WIECZNE, PIEKŁO z którego nigdy się nie wydostaniesz!!! To KARA SMIERCI!!! – Czy takie są konsekwencje tego grzechu?

Odpowiedź w tej sprawie na stronie: qbat

I poszerzenie dyskusji:

Bardzo trudno jest ważyć grzechy, bo kto ma do tego „dobrze zbalansowaną wagę? Nie mam pojęcia.

Ale, trzy przykłady:

1 – jestem lekarzem i od sobotniego do niedzielnego popołudnia mam dyżur w szpitalu, czyli 24 godziny. Wieczorem w niedzielę zasadniczo mógłbym jeszcze na siłę iść na Mszę św., ale po 24 godzinach ostrego dyżuru z kilkoma wezwaniami do chorych i np. jednym zgonem na zawał jestem padnięty i nie mam siły. Czy „niepójście” na Mszę św. będzie grzechem ciężkim? Czy Pan Bóg jest sadystą?

2 – całą noc siedziałem przy komputerze. Nie jest to moja praca, ale ot tak, dla zabawy, bez celu, bo było dobre połączenie W niedzielę śpię więc do południa i na wieczorną Mszę św. już mi się nie chce iść. Czy to jest do porównania z poprzednim przypadkiem?

3 – jestem na wakacjach. Każda niedziela to czas wolny i nie mam żadnych przeszkód w niedzielnej Eucharystii, ale towarzystwo, w którym się obracam jest zdecydowanie wrogo do Kościoła nastawione, więc żeby nie stracić kolegów i znajomości (być może cennych i wpływowych), nie narazić się na pośmiewisko ja również do kościoła nie chodzę.

Proszę te trzy przypadki porównać i powiedzieć, że w każdym z nich popełniłem grzech ciężki…

W ogóle sądzę, że moralność katolicka, to nie unikanie grzechów ciężkich. Słaba by to była moralność.

Dyskusja rozwinęła się i dlatego zapraszam do obejrzenia całości dyskusji na adresie: www.kazania.org

~ - autor: komory w dniu 11 Listopad 2008.

Dodaj komentarz

 
Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 204 obserwujących.