kto kogo ma uczyć ….

Niezwykle ciekawy news na www.wiara.pl

Papież zaznaczył, że: „„Mimo świadomości, że jest powołanym, aby mężnie strzec depozytu wiary (por. 1 Tm 6:20), będzie słuchał ludzi. Jest on bowiem świadomy, że zawsze ma się czego uczyć, nawet od tych, którzy mogą być jeszcze dalecy od wiary i Kościoła.”

i bardzo ciekawa odpowiedź jednego z czytelników:

” … dzisiaj właśnie kobieta, która żyje w konkubinacie i będąc do spowiedzi z okazji pogrzebu swego ojca (u innego księdza) nie dostała rozgrzeszenia – próbowała mnie z zapałem uczyć, że nic nie rozumiem z Pisma świętego, że jestem niedouczony w teologii moralnej, ze jestem zerem w psychologii i w ogóle nie mam zielonego pojęcia o niczym, a już na pewno nic nie wiem o małżeństwie i konieczności „wypróbowania małżonka przed ślubem” … 

Tak Ojcze święty, będę się od takich nauczycieli pokornie uczył Pisma świętego, teologi moralnej i duszpasterskiej, będę się uczył życia i moralności ….

Tylko obawiam się, że w końcu wszyscy wylądujemy w piekle ….”

W bardzo ciekawych czasach żyjemy 🙂

 

Autor: komory

Absolutely not important

Skomentuj

